كارت پرواز
بهترين بليط هاي هواپيما براي مسافرت خارجي

خبرنگاري شغلي با ويژگيهاي منحصر به فرد است ! ويژگيهاي شغلي كه باعث مي شوند تجربيات متفاوتي پيدا كنيم، يكي از اين ويژگيهاي متفاوت، تعداد سفرهاي زياد و طولاني است كه باعث شده است آژانسهاي مسافرتي و ايرلاين ها و هتل ها و … را به خوبي بشناسيم و بتوانيم توصيه هايي براي خريد بليط هواپيما و رزرو هتل ارائه دهيم.

۱٫ تخصص
تعداد محدودي مقصد يا فعاليت را انتخاب و در زمينه آن تخصص پيدا كنيد. امروزه مشتريان از طريق اينترنت، بيشتر به اطلاعات سفر دسترسي دارند و زماني از آژانس هاي مسافرتي ياري مي طلبند كه اطلاعات تخصصي نياز داشته باشند.

۲٫ سفارشي سازي
خود را از خدمات آنلاين سلف سرويس و سيستم هاي “خودت انجام بده”
متمايز كنيد و به جاي آن با استفاده از اينترنت، تلفن و ملاقات حضوري، خدمات سفارشي ارايه دهيد.

۳٫ ارايه ليستي از تجارب منحصر بفرد و دسترسي هاي خاصي
مهم ترين كاري كه آژانس هاي مسافرتي انجام مي دهند، فروش تجربه ها است. هرچه اين تجربه منحصربفرد تر باشد، شما ارزش بيشتري را ايجاد كرده ايد. هرچه به مشتريان رويدادهاي خاص تري را پيشنهاد دهيد، متمايزتر خواهيد بود.

۴٫ پيچيده باشيد
مشتريان يك سفر ساده (مثلاً يك سفر مستقيم از تهران به اصفهان) را خودشان نيز مي توانند برنامه ريزي كنند. مسافران از آژانس ها، سفرهاي پيچيده (سفرهاي بين المللي، كشتي هاي تفريحي، قطار و حتي بالن) مي خواهند. تخصص خود را بيشتر بر سفرهاي پيچيده متمركز كنيد. خريد بليط هواپيما يكي از اصلي ترين بخشهاي هر سفر هوايي است. هر چند پرواز و خريد بليط اتفاق تازه اي نيست اما بسياري از مسافران هنوز با اصول خريد بليط هواپيما آشنايي كافي ندارند.

۵٫ به دنبال بازارهاي ثروتمند باشيد
بازار خود را به دو نوع از گردشگران تقسيم كنيد: آنها كه پول بيشتري نسبت به اوقات فراغت دارند و آنهايي كه اوقات فراغت بيشتري نسبت به پول دارند. شما بايد براي جذب گروه اول به رقابت بپردازيد. مسافراني كه پول بيشتري نسبت به اوقات فراغت دارند براي آژانس هايي كه متخصص هستند و تمامي امور را به درستي مديريت مي كنند، ارزش قايل مي شوند.

۶٫ به جاي گرفتن كميسيون با نرخ هاي خالص كار كنيد
بايد به دنبال گرفتن نرخ هاي خالص از عرضه كنندگان به جاي نرخ هاي كميسيون دار باشيد، اين كار به شما انعطاف پذيري و جريان نقدينگي بهتري مي دهد.

۷٫ پيوسته از خود بپرسيد: آيا من بهترين ارزش را ارايه مي دهم؟
بازار پيوسته تغيير مي كند. آيا براي تمامي محصولات و خدماتي كه پيشنهاد مي دهيد، نرخ هاي رقابتي ارايه مي دهيد؟ آيا راهبردهاي متنوعي را براي اينكه مشتريانتان بيشترين ارزش را دريافت كنند، اتخاذ مي كنيد؟

۸٫ جايگاه خود را بشناسيد
اگر يك مشتري در مورد جايگاهتان از شما بپرسد “در مورد خودتان و آژانستان صحبت كنيد” يا “چه چيزي شما را از ديگر آژانس ها متمايز مي كند؟” يا ” ۳ نكته مهم در مزيت رقابتي شما چيست؟” مي توانيد با تسلط كامل به او جواب دهيد؟

۹٫ مهارت هاي فروش خود را در راستاي “يك مشاور سفر قابل اعتماد” ارتقا دهيد
يك آژانس مسافرتي بايد در زمينه سفر مشاوره دهد. بيشتر آژانس ها اگر به عنوان يك مشاور قابل اعتماد شناخته شوند، فروششان بيشتر مي شود و اين به معني مهارت در ايجاد ارتباط و اعتماد، به جاي مهارت در فروش با فشار مي باشد.

۱۰٫ يك شهرت و برند قابل اعتماد بسازيد
در رسانه ملي يا روزنامه هاي محلي گزارشي از خود ارايه دهيد. گواهينامه هاي كيفيت و استاندارد كسب كنيد. از مشتريانتان بخواهيد كه در LinkedIn نظرشان را بگويند يا گزارشي از شما ارايه دهند. با مطالبي كه گردشگران حرفه اي درباره شما مي نويسند، شهرت كسب كنيد.

۱۱٫ يك وبسايت خوب داشته باشيد
بسياري از آژانس ها وبسايتي دارند كه براي آنها زيان آور است. وبسايت آژانس هاي مسافرتي به ۳ چيز كليدي نياز دارند: طراحي خوب + محتواي جذاب + قابليت نگهداري و به روز رساني خوب. اگر يك طراح وب و مدير وبسايت خوب نداريد، از سرويس هايي نظير Intuit Websites و HP LogoWorks استفاده كنيد. براي نمونه مي توانيد به وب سايت گردشا نگاه كنيد.

۱۲٫ به شدت پاسخگو و در دسترس باشيد
حتي زمانيكه شما در دفتر نيستيد، از يك تلفن گويا براي پاسخگويي و معرفي وبسايت، ايميل و رسانه هاي اجتماعي خود استفاده كنيد.

۱۳٫ كارايي فرآيند ها را بهبود ببخشيد
بيشتر آژانس ها فرصت هايي زيادي دارند كه در فرايندهاي عملياتي شان كاراتر باشند. مثلاً زمانيكه طول مي كشد تا برنامه سفر مرسوم يا قيمت يك تور را آماده كنند. سعي كنيد در آماده سازي پكيج ها زمان را به حداقل برسانيد.

۱۴٫ بدانيد كه چه زماني بايد قيمت را بگوييد
زمان مناسب براي گفتن و ارايه قيمت و نرخ ها شيوه و دستور مشخصي ندارد و آن را بايد بر اساس انواع مختلف مشتري تطبيق داد. مثلا قيمت بليط هواپيما هميشه تغيير مي كند اطلاع رساني درستي كنيد.

۱۵٫ صفحات اجتماعي فعال در وب داشته باشيد
در كسب و كارهاي گردشگري، صفحات وب بسيار مفيد هستند. مشتريان خود را به باشگاه طرفداران خود بياوريد و از آنها بخواهيد كه در مورد خدمات شما مطلب بنويسند. به آنها اطلاعات و نكاتي را در مورد سفر ارايه دهيد. شبكه هاي اجتماعي مكان مناسبي براي فروش نمي باشند، بلكه بايد براي جذب طرفداران،اطلاع رساني و مشاركت آنها مورد استفاده قرار گيرند.

۱۶٫ از مشاوران و همكاران براي جذب مشتريان جديد استفاده كنيد
اگر نمي توانيد به طور كامل به امور بازاريابي رسيدگي كنيد، از يك شركت مشاوره بازاريابي كمك بگيريد و امور بازاريابي را به آنها واگذار كنيد و با خيال راحت روي فروش تمركز كنيد.

۱۷٫ مهارت هاي نامه نگاري و ايميلي خود را ارتقا دهيد
بسياري از مشتريان ارتباط ايميلي را ترجيح مي دهند. نامه نگاري خوب يك مهارت فروش مي باشد كه موجب افزايش اعتماد و ارتباط نزديكتر مي شود. در كلاس هاي مهارت نامه نگاري شركت كنيد و مهارت هاي مذاكره در فروش خود را ارتقا دهيد.

۱۸٫ در اولين پاسخ به مشتري قوي ظاهر شويد
اولين تماس شما با يك مشتري جديد بسيار مهم است، چه تلفني باشد، چه ايميلي. به خوبي تحت تاثير قرار دادن، نقش مهمي در موفقيت در فروش ايفا مي كند.

۱۹٫ تور نفروشيد، بلكه تخصص بفروشيد
بسياري از آژانس ها اقدام به تبليغ تورهايشان بر روي وبسايت مي كنند و از طريق ايميل اطلاع رساني مي كنند، اين كار را همه به راحتي مي توانند انجام دهند. براي ايجاد تمايز شما بايد تخصص و خدمات سفارشي خود را معرفي كنيد.

۲۰٫ هميشه تغييرات را مديريت كنيد
صنعت گردشگري پيوسته در معرض تغيير قرار دارد. از نمونه هاي موفق الگوبرداري كنيد و فرآيندها و روش هاي جديد را ياد بگيريد. هيچ وقت فريب قدمت و گستردگي فعاليت خود را نخوريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ] [ ۰۵:۰۶:۳۸ ] [ مهان ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 19
دیروز : 20
افراد آنلاین : 1
همه : 1967
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب